Leraar24 logo
Stimuleren van de onderzoek- en ontwerptalenten
praktijk
po

Stimuleren van de onderzoek- en ontwerptalenten

Hoe kunnen we leerlingen goed voorbereiden op de technologische samenleving? Op welke manier ontwikkelen en stimuleren we creatieve denkers en innovatieve probleemoplossers? Dat kan met de methodiek onderzoekend en ontwerpend leren. Tim Post, onderzoeker aan de Universiteit Twente, verzorgt een nascholingsprogramma voor zes basisscholen in Overijssel voor het stimuleren van de onderzoek- en ontwerptalenten van leerlingen.

  • Embedcode

In deze video nemen we een kijkje bij van één van de deelnemende basisscholen, Daltonschool De Rank in Hengelo. Enkele leraren, de directeur, en Tim Post vertellen vanuit hun eigen perspectief over de voorlopige opbrengsten en uitdagingen van het programma. De effecten van het programma op de schoolontwikkeling worden door de onderzoekers over meerdere jaren onderzocht.

Meer weten over dit project, ga naar de website over beta-denken.

Deze publicatie is tot stand gekomen in samenwerking met TechYourFuture, expertisecentrum voor techniekonderwijs.

Thema

Didactiek

Onderwerpen

Onderzoekend leren

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.


Stel je vraag aan Leraar24

Leraar24 helpt je graag. Laat ons weten als je een vraag hebt over onderwijs in de praktijk en onderzoek.

Leraar24 is een samenwerking tussen