praktijk
po

Stimuleren van de onderzoek- en ontwerptalenten

  • Embedcode

Hoe kunnen we leerlingen goed voorbereiden op de technologische samenleving? Op welke manier ontwikkelen en stimuleren we creatieve denkers en innovatieve probleemoplossers? In het basisonderwijs hebben leerkrachten een sterke behoefte aan vakoverstijgende ondersteuning bij het stimuleren van de onderzoek- en ontwerptalenten van leerlingen. Tim Post, onderzoeker aan de Universiteit Twente, verzorgt een nascholingsprogramma voor de teams van zes basisscholen in de regio Overijssel om in deze behoefte te voorzien. De effecten van het programma op de schoolontwikkeling worden door de onderzoekers over meerdere jaren onderzocht.

Opbrengsten

In deze video nemen we een kijkje bij van één van de deelnemende basisscholen, Daltonschool De Rank in Hengelo. Enkele leerkrachten, de directeur, en Tim Post vertellen vanuit hun eigen perspectief over de voorlopige opbrengsten en uitdagingen van het programma.

Meer weten over dit project, ga naar de website over beta-denken.

Deze publicatie is tot stand gekomen in samenwerking met TechYourFuture, expertisecentrum voor techniekonderwijs.


E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.