praktijk
po

Groepsplan Gedrag

  • Embedcode

Er wordt te weinig gedaan aan preventie van probleemgedrag bij kinderen. De leerprestaties moeten omhoog, de nadruk ligt hierbij vooral op lezen, taal en rekenen. Sociale omgangsvormen en preventie van probleemgedrag bij kinderen worden hierdoor achtergesteld. Kees van Overveld spreekt zijn zorg hierover uit. Hij bespreekt hoe met behulp van het Groepsplan Gedrag probleemgedrag voorkomen kan worden. Zijn onderzoek heeft geleid tot een boek: ‘Groepsplan gedrag. Planmatig werken aan passend onderwijs’.

Deze video is een opname van een lezing van dhr. van Overveld.

Thema

Pedagogiek

Onderwerpen

Gedragsproblemen



K | 2 november 2019

Bedankt voor het leerzame college. Ik ben erg blij met het boek en dit geeft een korte samenvatting van wat je allemaal kunt lezen in het boek!


Mika | 4 december 2013

Ik kan hem ook niet openen. Hij is wel te zien via de onderwijsdatabank http://www.onderwijsdatabank.nl/76635/ (waarom moet je reactie minimaal 20 woorden bevatten?!)


Marion Hoeffgen | 2 mei 2013

Kortdurende intensieve interventies in samenwerking met ouders is ook: PPG, te leren bij de Hogeschool Utrecht, ook leerzaam voor leerkrachten en IB-ers! http://www.cursussen.hu.nl/TotaalAanbod/Maatschappij%20en%20Recht/cursussen/Basis-PPG-Adviserend-samenwerken-met-ouders.aspx


WSNS Helmond Mierlo | 24 januari 2013

Wij willen het filmpje van KEES VAN OVERVELD graag bekijken maar de stream cannot be found Kunnen jullie ons z.s.m. helpen?


Susan | 13 januari 2013

De tussenstapjes in de presentatie werken idd niet, erg jammer. Ik wilde iets terug horen, maar moest helemaal weer opnieuw beginnen... mooie presentatie verder, erg interessant!


Sonja | 11 december 2012

Wat jammer dat de linken naar de verschillende onderwerpen in de presentatie niet werken (Ga direct naar). Kan daar nog iets aan gedaan worden?


Carlos | 1 december 2012

Mooie en duidelijke presentatie. Erg leerzaam. Interessant om voor alle leerlingen een ontwikkeling / gedrag plan op te stellen, waardoor alle leerlingen "gelijk" behandeld worden. Leerlingen die voorheen "speciaal" waren, zijn nu gelijkwaardig, doordat minder opvalt dat zij "extra" ondersteuning behoeven. Ik ga er zeker mee aan de slag.


Marleen Willems | 2 november 2012

Ik heb 2 boeken besteld en vind deze uitleg super. Deze presentatie ga ik zeker gebruiken in een teambijeenkomst om het boek te introduceren. Bedankt KEES!

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.