praktijk
po

Spelstimulering: van manipulerend spel naar rollenspel

Rollenspel bevordert de taal-denk-ontwikkeling en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Kinderen die rollenspel spelen, leren perspectief nemen, ze leren om zich in te leven in een ander. Ze leren denken over het denken van een ander (theory of mind). Hoe complexer het spel, hoe complexer de taal. Enerzijds leren kinderen taal door samen te spelen en anderzijds heb je taal nodig om samen te kunnen spelen. In deze video zie je de opeenvolgende fases van manipuleren naar doen alsof naar rollenspel.

  • Embedcode
Thema

Didactiek

Onderwerpen

Spelend leren



Heirman Nuna | 10 oktober 2015

Leuk en amusant voor de kinderen


Rikie Brinkman | 2 oktober 2015

De filmpjes zijn door mij niet te downloaden. Graag instructie.

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.