praktijk

De Tovertafel: interactieve lichtspelletjes voor leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis

lerarenredactie | bijgewerkt op 04 mei 2017

  • PO
  • SO
  • embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/219812406/embedded/de-tovertafel" frameborder="0" allowscreen></iframe>

De Maaskei in Heel is onderdeel van de onderwijsgroep Buitengewoon en is een school voor primair en voortgezet speciaal onderwijs. Zij werken samen met een project van ‘Active Cues voor Autisme’: De Tovertafel. Dit project is speciaal ontworpen voor het verbeteren en verder ontwikkelen van interactieve lichtspelletjes speciaal voor kinderen met een autisme spectrum stoornis (en/of leerlingen met een ontwikkelingsachterstand). Samen met een locatie van Lunetzorg in Eindhoven zijn dit de eerste twee “co-design” locaties in Nederland.

Wil je meer weten over deze speelse zorg- en onderwijsinnovatie ga dan naar De Tovertafel.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

geef jouw waardering:

(klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Gerelateerd