Praktijk

De Tovertafel: interactieve lichtspelletjes voor leerlingen met een Autisme Spectrum Stoornis

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 04 mei 2017

  • PO
  • SO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/219812406/embedded/de-tovertafel" frameborder="0" allowscreen></iframe>

De Maaskei in Heel is onderdeel van de onderwijsgroep Buitengewoon en is een school voor primair en voortgezet speciaal onderwijs. Zij werken samen met een project van ‘Active Cues voor Autisme’: De Tovertafel. Dit project is speciaal ontworpen voor het verbeteren en verder ontwikkelen van interactieve lichtspelletjes speciaal voor kinderen met een autisme spectrum stoornis (en/of leerlingen met een ontwikkelingsachterstand). Samen met een locatie van Lunetzorg in Eindhoven zijn dit de eerste twee “co-design” locaties in Nederland.

Wil je meer weten over deze speelse zorg- en onderwijsinnovatie ga dan naar De Tovertafel.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd