Praktijk

IPads in de bovenbouw

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 29 augustus 2014

  • PO
  • SO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/5693/embedded/ipads-in-de-bovenbouw" frameborder="0" allowscreen>

De leerlingen van de Professor Burgerschool, cluster 2, hebben een gemeenschappelijk kenmerk: slechthorendheid. Om toch alle informatie te verwerken wordt alles visueel ondersteund met gebaren. De tablet is een prima instrument om de informatieverwerking te bevorderen.

In het schooljaar 2013-2014 gaat groep 5/6 een proefjaar starten met digitaal onderwijsaanbod ondersteund door laptops en tablets. De leerlingen kunnen een lus om doen en inklikken op de computer om het geluid beter te ontvangen. Om met tablets te werken is besloten om de iPad van Apple te gebruiken omdat deze momenteel de meeste onderwijsapp heeft. Door middel van opdrachten gaan leerlingen aan de slag met de iPad en kan de leerkracht elke leerling koppelen aan het digibord. De kinderen gaan in tweetallen een animatie filmpje maken met de app ‘Puppets Palls’ of ze gaan een woordweb met de app ‘Popplet’ maken en presenteren dit op het digibord. Toetsing en het checken van de voorkennis gebeurt met Socrative. De kinderen krijgen gelijk feedback.

Reacties (0) en waardering

Totale waardering artikel:
(11 waarderingen)

Schrijf zelf een reactie

Als u uw emailadres invult kunnen wij reageren op uw reactie. Het emailadres wordt niet op de site getoond.

Gerelateerd