Praktijk

Leerlingvolgsysteem Bewegen en spelen

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 28 april 2011

  • PO
  • VO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/217987691/embedded/llvolgsysteem" frameborder="0" allowscreen></iframe>

De vaardigheidsverschillen tussen kinderen zijn groot. Door systematisch te observeren en registeren met een leerlingvolgsysteem, kan een leerkracht de niveaus van de kinderen snel in beeld brengen. Het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren.

Wim van Gelder vertelt over het belang van dit leerlingvolgsysteem en wat het kan opleveren. Stephan van Aalderen is vakleraar bewegingsonderwijs op basisschool ’t Koggeschip in Amsterdam. Hij vertelt over zijn ervaringen met het werken met het leerlingvolgsysteem Bewegen en spelen. Hij laat zien hoe hij de vaardigheidsniveaus van kinderen in kaart brengt en hoe hij leerlingen extra zorg biedt.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)
Schrijver Ton de Ruijter | 11-05-2011
Reactie Stephan en Wim, Goed filmpje met duidelijke, practische uitleg van nut en noodzaak leerlingvolgsysteem. Ook de informatie ten aanzien van de uitvoering en het tijdsaspect is duidelijk. Kortom geslaagd filmpje, Ton de Ruijter, ALO Amsterdam

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd