Leerlingvolgsysteem Bewegen en spelen

lerarenredactie | bijgewerkt op 28 april 2011

De vaardigheidsverschillen tussen kinderen zijn groot. Door systematisch te observeren en registeren met een leerlingvolgsysteem, kan een leerkracht de niveaus van de kinderen snel in beeld brengen. Het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren.

Wim van Gelder vertelt over het belang van dit leerlingvolgsysteem en wat het kan opleveren. Stephan van Aalderen is vakleraar bewegingsonderwijs op basisschool ’t Koggeschip in Amsterdam. Hij vertelt over zijn ervaringen met het werken met het leerlingvolgsysteem Bewegen en spelen. Hij laat zien hoe hij de vaardigheidsniveaus van kinderen in kaart brengt en hoe hij leerlingen extra zorg biedt.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.