Meer betrokkenheid en interactie met een groepstafel

lerarenredactie | bijgewerkt op 07 november 2014

In iedere klas op de Obadjaschool, school voor cluster 4 onderwijs in Zwolle, staat een groepstafel. De dag begint met een kringgesprek aan die tafel en eindigt op dezelfde manier. De groepstafel stimuleert de interactie, het aandacht hebben voor elkaar en de ontwikkeling van sociale vaardigheden.

Iedereen heeft een vaste plek aan de groepstafel. Dit biedt houvast en veiligheid. Ook kan de groepstafel gezellig worden gemaakt met behulp van een plantje of een vissenkom.

Tussendoor werken de kinderen zelfstandig op hun (soms afgeschermde) werkplekken of met koptelefoons, om geluiden van buitenaf tegen te houden. De instructies worden aan de groepstafel gegeven.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.