Nieuwe video's

Historisch Tijdsbesef

Via wetenschappelijk onderzoek wordt een methodiek ontwikkeld die het historisch tijdsbesef van kinderen stimuleert.

Ervaar het maar

Stimuleren van de motoriek, de zintuigen en communicatie in de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking.

Ik ben trots op mijn vak!

Drie registerleraren uit het voortgezet onderwijs vertellen waarom elke leraar in het register zou moeten staan.

Dialoogtafel

Een inspirerende werkvorm gericht op de collegiale dialoog, met ruimte om te dromen en oog voor de realiteit.

Door film meer tijd

Meer tijd vrij voor zorgleerlingen door middel van instructiefilmpjes op een vso-school.

Nieuwe dossiers

Kwaliteit van toetsen

Aan welke kwaliteitseisen moeten toetsen voldoen? Wat leren we uit literatuurstudie? En wat kunnen leraren daarmee?

Onderwijsteams (IIO)

Docenten krijgen meer ruimte doordat ze aan een grotere groep lesgeven, met inzet van onderwijs ondersteuners en ICT.

E-klas en PAL-student (IIO)

Een E-klas is een door docenten ontwikkelde digitale lessenserie; PAL-studenten assisteren bij deze onderwijsvorm.

SlimFit (IIO)

Reguliere klassen vervangen door ‘units’ van grotere groepen leerlingen, om passend onderwijs aan te bieden.

Videolessen (IIO)

Met live videolessen volgen leerlingen vanaf verschillende scholen dezelfde interactieve les van één docent.

Leerlingen voor Leerlingen (IIO)

Met LeerlingenvoorLeerlingen maken ouderejaars filmpjes om vakspecifieke inhoud aan jongere leerlingen uit te leggen.

Promotiebeurs

Leraren kunnen een beurs aanvragen voor promotieonderzoek.

Schoolveiligheid

Schoolveiligheid is een belangrijke randvoorwaarde voor leerlingen en medewerkers.

Professionele ruimte

Professionele ruimte gaat over hoe leraren, samen met de collega's in het team, het onderwijs vormgeven.

Schooltalk

In de serie Schooltalk komen leraren aan het woord over allerlei onderwerpen.

Planmatige differentiatie

Verhoging van de opbrengsten vraagt om onderwijs dat zo veel mogelijk uit elke leerling haalt.

Leesdidactiek

Hoe kan het leesvaardigheidsonderwijs structureel verbeterd worden?

Stap in rekenen en taal

Voor de maatschappij is het van belang dat iedere Nederlander de basisvaardigheden taal en rekenen beheerst.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies.
Wij vragen hier toestemming voor.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand dat van deze website via uw browser op uw computer wordt opgeslagen. Hierdoor kunnen o.a. instellingen en voorkeuren van gebruikers worden onthouden en statistieken worden bijgehouden. Lees hier alles over ons cookiebeleid.

Door toe te stemmen, kunnen we o.a. anonieme statistieken bijhouden. Deze worden gebruikt voor onderzoek om de gebruikerservaring op deze site te optimaliseren.

Daarnaast wordt het mogelijk om artikelen te delen met social media platforms zoals Facebook of Twitter.

Wanneer u geen toestemming geeft, blijft de website functioneel toegankelijk.
Leraar24 gebruikt geen cookies voor commerciele doeleinden.