Nieuwe video's

Schrijven leer je zo Plus

Leerlingen met een leerachterstand, motorische, of visuele beperking nog beter begeleiden in het aanleren van schrijven.

Lessen uit Canada

De vier leraren van het jaar bezochten de International Summit on the Teaching Profession

Yes, een speler in de les

Yes, een speler in de les: het Koning Willem I-college gebruikt spelsimulaties als ondersteuning van het onderwijs.

Brein Support

Erkenning en herkenning van kinderen en jongeren met een niet-aangeboren hersenletsel.

Nieuwe dossiers

Rekenen in beeld

Rekenopgaven met beeld worden gemiddeld beter gemaakt dan talige rekenopgaven. Maar niet altijd.

Staat van de leraar

Leraar 2032 – over curriculumontwikkeling en de commissie Schnabel

Ict in het rekenonderwijs

Digitale rekenprogramma’s. Wat werkt? En aan welke criteria moet een goed programma voldoen?

Ict in het taalonderwijs PO

Wat leveren onderzoeken naar ict-toepassingen in het taalonderwijs in het po op? Welke werken voor jouw leerlingen?

Video inzetten in de les

Op welke manieren kun je video inzetten in je les? Wanneer is dit effectief? Hoe maak je zelf een video?

Mediawijsheid

Hoe mediawijs zijn we? Veel gestelde vragen & antwoorden, programma’s en handreikingen om direct mee aan de slag te gaan

Sociale media

Wat zijn mogelijkheden van sociale media in het onderwijs? En hoe gebruiken leerlingen zelf sociale media bij het leren?

Ict in het rekenonderwijs PO

Digitale rekenprogramma’s in het po. Wat werkt? En aan welke criteria moet een goed programma voldoen?

Digibord

Een digibord maakt lessen afwisselender, boeiender en vaak ook effectiever. Dat zeggen leerlingen én leraren.

Kaders voor ict-bekwaamheid

Ict-bekwaamheid, hoe kun je dat concreet maken? Een toelichting op ‘Kader ict-bekwaamheid’ en ‘Kennisbasis ICT’

Cloud computing

De voor- en nadelen van cloud computing, afwegingen en de belangrijkste afspraken met leveranciers.

Ict: schoolbrede thema’s

ict-gerelateerde onderwerpen die op schoolniveau spelen en het beleid van de hele school betreffen.

Laptops en tablets

Wat levert de inzet van laptops of tablets op voor leerlingen, leraren en ouders? Wat betekent het voor je didactiek?

21e eeuwse vaardigheden

21e eeuwse vaardigheden: Dit dossier geeft een kader, inspiratie en handvatten om een start mee te maken op school.

Virtuele werelden in het onderwijs

Virtuele werelden in het onderwijs, werkt dat? Hoe pak je het aan? Waarmee? En waar let je op? Daarover gaat dit dossier

Onderwijs op afstand

Leerlingen volgen onderwijs, alleen of in een groep, zonder de directe nabijheid van de leraar.

Games in het onderwijs

Wat kun je bereiken met games in het onderwijs? En hoe pak je het aan als je zelf aan de slag wilt met games?

Digitaal toetsen

De mogelijkheden van, de voorwaarden voor en praktijkvoorbeelden van digitaal toetsen.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies.
Wij vragen hier toestemming voor.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand dat van deze website via uw browser op uw computer wordt opgeslagen. Hierdoor kunnen o.a. instellingen en voorkeuren van gebruikers worden onthouden en statistieken worden bijgehouden. Lees hier alles over ons cookiebeleid.

Door toe te stemmen, kunnen we o.a. anonieme statistieken bijhouden. Deze worden gebruikt voor onderzoek om de gebruikerservaring op deze site te optimaliseren.

Daarnaast wordt het mogelijk om artikelen te delen met social media platforms zoals Facebook of Twitter.

Wanneer u geen toestemming geeft, blijft de website functioneel toegankelijk.
Leraar24 gebruikt geen cookies voor commerciele doeleinden.