Nieuwe video's

Lessen uit Canada

De vier leraren van het jaar bezochten de International Summit on the Teaching Profession

Yes, een speler in de les

Yes, een speler in de les: het Koning Willem I-college gebruikt spelsimulaties als ondersteuning van het onderwijs.

Brein Support

Erkenning en herkenning van kinderen en jongeren met een niet-aangeboren hersenletsel.

Historisch Tijdsbesef

Via wetenschappelijk onderzoek wordt een methodiek ontwikkeld die het historisch tijdsbesef van kinderen stimuleert.

Ervaar het maar

Stimuleren van de motoriek, de zintuigen en communicatie in de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking.

Ik ben trots op mijn vak!

Drie registerleraren uit het voortgezet onderwijs vertellen waarom elke leraar in het register zou moeten staan.

Nieuwe dossiers

Ict in het rekenonderwijs

Digitale rekenprogramma’s. Wat werkt? En aan welke criteria moet een goed programma voldoen?

Ict in het taalonderwijs PO

Wat leveren onderzoeken naar ict-toepassingen in het taalonderwijs in het po op? Welke werken voor jouw leerlingen?

Sociale media

Wat zijn mogelijkheden van sociale media in het onderwijs? En hoe gebruiken leerlingen zelf sociale media bij het leren?

Mediawijsheid

Hoe mediawijs zijn we? Veel gestelde vragen & antwoorden, programma’s en handreikingen om direct mee aan de slag te gaan

Digibord

Een digibord maakt lessen afwisselender, boeiender en vaak ook effectiever. Dat zeggen leerlingen én leraren.

Onderwijs op afstand

Leerlingen volgen onderwijs, alleen of in een groep, zonder de directe nabijheid van de leraar.

Digitaal toetsen

De mogelijkheden van, de voorwaarden voor en praktijkvoorbeelden van digitaal toetsen.

Ict in het rekenonderwijs PO

Digitale rekenprogramma’s in het po. Wat werkt? En aan welke criteria moet een goed programma voldoen?

Kaders voor ict-bekwaamheid

Ict-bekwaamheid, hoe kun je dat concreet maken? Een toelichting op ‘Kader ict-bekwaamheid’ en ‘Kennisbasis ICT’

Video inzetten in de les

Op welke manieren kun je video inzetten in je les? Wanneer is dit effectief? Hoe maak je zelf een video?

Laptops en tablets

Wat levert de inzet van laptops of tablets op voor leerlingen, leraren en ouders? Wat betekent het voor je didactiek?

Innoveren met ict

Datagedreven onderwijs, maker movement en ‘slimme sensoren’. Hoe verbeteren ict-innovaties het effect van onderwijs?

Games in het onderwijs

Wat kun je bereiken met games in het onderwijs? En hoe pak je het aan als je zelf aan de slag wilt met games?

Wikiwijsleermiddelenplein

Op Wikiwijsleermiddelenplein kun je leermateriaal vinden, aanpassen, zelf ontwikkelen en delen met collega’s.

Cloud computing

De voor- en nadelen van cloud computing, afwegingen en de belangrijkste afspraken met leveranciers.

Virtuele werelden in het onderwijs

Virtuele werelden in het onderwijs, werkt dat? Hoe pak je het aan? Waarmee? En waar let je op? Daarover gaat dit dossier

Ict: schoolbrede thema’s

ict-gerelateerde onderwerpen die op schoolniveau spelen en het beleid van de hele school betreffen.

21e eeuwse vaardigheden

21e eeuwse vaardigheden: Dit dossier geeft een kader, inspiratie en handvatten om een start mee te maken op school.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies.
Wij vragen hier toestemming voor.

Cookies

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand dat van deze website via uw browser op uw computer wordt opgeslagen. Hierdoor kunnen o.a. instellingen en voorkeuren van gebruikers worden onthouden en statistieken worden bijgehouden. Lees hier alles over ons cookiebeleid.

Door toe te stemmen, kunnen we o.a. anonieme statistieken bijhouden. Deze worden gebruikt voor onderzoek om de gebruikerservaring op deze site te optimaliseren.

Daarnaast wordt het mogelijk om artikelen te delen met social media platforms zoals Facebook of Twitter.

Wanneer u geen toestemming geeft, blijft de website functioneel toegankelijk.
Leraar24 gebruikt geen cookies voor commerciele doeleinden.