Praktijk

Praktijk en theorie bij onderzoekend leren

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 13 februari 2012

  • PO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/217995445/embedded/onderzoekend-leren-theorie-en-praktijk" frameborder="0" allowscreen></iframe>

Basisscholen hebben over het algemeen weinig contact met de wereld van wetenschap en techniek en staan daarom voor een uitdaging als het erom gaat kinderen hierin thuis te laten raken.
Hanno van Keulen (expert op het gebied van onderzoekend en ontwerpend leren) stelt in zijn publicatie IJkpunten voor een domein in ontwikkeling voor het Platform Bèta Techniek dat er in ieder aspect van de wereld om ons heen wel een technisch of wetenschappelijk fenomeen valt te herkennen waaraan iets te ontdekken en te leren valt.
Op basisschool De Ontdekkingsreis zien we hoe techniekdocente Hester Kleinhans het onderzoekend leren in haar les vormgeeft.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering:

(klik om te waarderen)

Schrijver Eline | 19-05-2015
Reactie Jammer dat het filmpje alleen toont hoe dit bij de jongste leerlingen in zijn werk gaat. Ik zou heel graag meer weten over deze werkwijze in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs, liefst met enig onderzoek over wat de opbrengsten van die werkwijze nou zijn...
Schrijver Ann | 12-05-2015
Reactie Wie is de auteur/maker van dit filmpje?
Schrijver Coenjow | 11-09-2012
Reactie Leuk filmpje hoor, ik heb er erg veel van geleerd jajajajaja, ik kan er echt wat mee leuk hoor ja leeeuk ja, moeten we vaker doen ja pabo jaja hoor ja ik vind het leuk ik loop jij loopt

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd