Praktijk

Provide multimodal input: Geography

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 10 augustus 2013

  • VO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/229099977/embedded/provide-multimodal-input-geography" frameborder="0" allowscreen></iframe>

This clip was filmed at the Herman Wesselink College in Amstelveen. The learners are second year pupils (average age 13-14). The subject is Geography and the teacher is Menno Ruppert.

Since learners use different ways to take in input, it is useful if input is multimodal at various stages of a lesson or lessons. In the CLIL classroom, it is even more important to exploit as many input modes as possible, both linguistic and non-linguistic, in order to ensure that as many learners as possible understand the input.

What kinds of input are there for CLIL? Input can be:

  • visual;
  • spoken;
  • hands-on and practical;
  • written.

In this clip, the teacher uses a video clip to prepare learners for input.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd