Praktijk

Structuur en voorspelbaarheid

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 25 november 2014

  • PO
  • SO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/218121884/embedded/structuur-en-voorspelbaarheid" frameborder="0" allowscreen></iframe>

Leerlingen met een storing in het autistisch spectrum zijn gebaat bij structuur en duidelijkheid. Om dat te bereiken, werkt de Obadja-school, een school voor cluster 4-onderwijs in Zwolle, met de methode Geef me de 5.

Geef me de 5” is gebaseerd op vijf vragen: wat, waar, wanneer, wie en hoe. Door deze vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden, wordt de ruis in de communicatie tussen leerling en leraar zoveel mogelijk beperkt. Voor een succesvol gebruik van “Geef me de 5” is het van groot belang dat iedereen op school, van leraar tot conciërge, de leerlingen op dezelfde manier benadert.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd