Praktijk

Yes, een speler in de les

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 14 november 2014, bijgewerkt op 15 april 2015

  • MBO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/218123894/embedded/yes-een-speler-in-de-les" frameborder="0" allowscreen></iframe>

Simulaties zijn gespeelde praktijksituaties en zijn uitermate geschikt om in te zetten bij vaardigheidstraining, competentieontwikkelend leren en zelfs bij praktijkexamens.

Binnen het Koning Willem I College in Den Bosch wordt gewerkt met een simulantenbank, een bestand met daarin 40 getrainde simulanten, die door docenten ingezet worden tijdens lessen.

Om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van deze werkvorm, volgen de docenten eerst de training “Yes, een speler in de les”. In de trainingsbijeenkomst, die ruim vier uur duurt, oefenen docenten met de werkvorm, waarbij het omgaan met weerstand van studenten een van de aspecten is. Ook wordt geoefend met het schrijven van een bruikbare casus en raken de deelnemende docenten bekend met de procedure. Nadat de docenten een bevoegdheid hebben gehaald, kunnen zij simulanten aanvragen en inzetten.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd