Een goede start met een pakkende lesopening

Met originele lesopeningen krijg je leerlingen bij de les en houd je de aandacht vast. In deze video zie je drie werkvormen waarmee je de les kunt starten.

bijgewerkt op 1 juni 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

‘Saaie lesstof’ vervangen door levensecht leren

In Den Bosch ruilen scholen onderdelen van het curriculum in voor extern aanbod om leerlingen de kans te geven buiten de klas aan hun burgerschaps- en talentontwikkeling te werken.

2 juni 2021 | praktijk | po

5 vragen over kansrijk adviseren in coronatijd

Met een hoger schooladvies vergroot je de kansen voor veel leerlingen. Vooral kinderen uit kansarme gezinnen hebben baat bij het voordeel van de twijfel.

10 februari 2021 | beleid | po

Hoe signaleer je hoogbegaafdheid?

Het herkennen van (hoog)begaafdheid bij je leerlingen is niet altijd makkelijk. Waar moet je allemaal op letten als leraar?

25 januari 2021 | onderzoek | po | vo

Onderpresteren door hoogbegaafden en wat je ertegen kunt doen

Verschillende onderzoeken tonen aan dat een aanzienlijk deel van hoogbegaafde leerlingen onder hun niveau presteert. Hoe komt dat? En wat kun je er als leraar aan doen?

20 januari 2021 | onderzoek | po | vo

Directe instructie leidt tot betere leerlingresultaten

Onderzoek toont aan dat directe instructie een effectieve manier is om kennis over te dragen en vaardigheden aan te leren. Lees meer over het directe instructie-model en onderzoek daarnaar.

25 september 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen