praktijk
vo

Provocatief coachen van een leerling

  • Embedcode

Provocatief coachen

Empathie, Erkenning, Luisteren? Vergeet het maar! Hier leer je en ervaar je wat er gebeurt wanneer je de leerling in verwarring brengt, chaos creëert, hem prikkelt en uitdaagt.

De provocatieve begeleider, die graag de rol van hofnar op zich neemt, weet dat een leerling zijn onhandige, lastige of destructieve gedrag pas echt verandert als hij er zich ongemakkelijk bij voelt. En daar wil die begeleider graag een handje bij helpen.

Hij weet dat als je een ezel vooruit wil krijgen, je hem aan zijn staart moet trekken. Maakt een leerling een chaos van zijn leven? De begeleider vergroot de chaos net zo lang tot de leerling zegt dat het hoog tijd wordt om orde te scheppen. De begeleider die werkt met een warm en liefdevol hart zorgt ervoor dat de leerling binnen de kortste keren zijn problemen oplost. Niet dankzij, maar ondanks de begeleider.



Leen Baars | 28 februari 2011

Geweldig filmpje weer, Jan... Op Time out (OOVR) Rotterdam, zie ik? Ik vind het al bijzonder hoe jullie 'erbij' zitten. Leerling op het bureau enzo..fantastisch onnuttig gesprek, dat wel :) niet doen! niet aan beginnen! great!

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.