Voorbereid op de toekomst: 21ste-eeuwse vaardigheden in het mbo

Het beroepsonderwijs moet jongeren opleiden tot zelfredzame, kritische burgers en werknemers. Dat vraagt om aandacht voor 21ste-eeuwse vaardigheden. Wat zijn die vaardigheden en hoe kan het mbo daaraan invulling geven?

8 juni 2018 | onderzoek | mbo

Leren leerlingen in de onderbouw beter met convergente of divergente differentiatie?

Leren leerlingen in de onderbouw van het voortgezet onderwijs beter volgens convergente of divergente differentiatie?

bijgewerkt op 14 november 2016 | onderzoek | vo

21e eeuwse vaardigheden: leerlingen voorbereiden op de toekomst

Wat zijn 21e eeuwse vaardigheden en hoe kun je leerlingen deze vaardigheden bijbrengen? Hoe geven leraren 21e eeuwse vaardigheden een plek in hun lessen?

bijgewerkt op 8 februari 2019 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leerlingen worden beter in wiskunde door metacognitieve vaardigheden te trainen

Om wiskundige problemen op te lossen, hebben leerlingen metacognitieve vaardigheden nodig. Leraren ontwikkelden een succesvolle methode om deze te trainen.

23 februari 2017 | onderzoek | vo

Behalen leerlingen betere resultaten als je het rekenen in tijd, geld en meten clustert?

Als je het rekenonderwijs rond tijd, geld en meten clustert, behaal je dan betere resultaten?

bijgewerkt op 29 april 2016 | onderzoek | po

De Tweede Wereldoorlog beleven met Koffers vol verhalen

Met het project Koffers vol verhalen maken leerlingen kennis met de Tweede Wereldoorlog. Ze ervaren hoe het was om als kind de Slag om Arnhem mee te maken.

bijgewerkt op 1 mei 2019 | praktijk | po | vo