200 artikelen gevonden

Praten over heftig nieuws in de klas? Dit artikel bevat een video

praktijk

Nieuwsberichten over een oorlog of terroristische aanslag kunnen veel losmaken in de klas. Hoe praat je over heftige gebeurtenissen uit het nieuws in de klas en hoe begeleid je leerlingen op een goede manier?

bijgewerkt op 25 juni 2025 po vo mbo so

Dit zijn onze jeugdboekentips voor de zomer

praktijk

Het schooljaar zit erop. Tijd voor zon, zee en een goed boek. Dit zijn de titels die de ambassadeurs, projectleiders en redactie van Leraar24 je deze zomer aanraden.

bijgewerkt op 25 juni 2025 po vo mbo so

Actief Historisch Denken: interactief historische vaardigheden leren Dit artikel bevat een video

praktijk

Met Actief Historisch Denken gebruik je een interactieve werkvorm in de geschiedenisles om de historische vaardigheden van leerlingen te ontwikkelen.

bijgewerkt op 24 juni 2025 vo mbo

Wat heeft virtual reality het onderwijs te bieden? Dit artikel bevat een video

praktijk

Docenten laten zien hoe zij met Virtual Reality (VR) werken in het onderwijs. Plus wat is belangrijk als je dit wilt gebruiken in de les? Met tips uit de onderwijspraktijk.

bijgewerkt op 19 juni 2025 po vo mbo so

Spel en formatief handelen geven studenten inzicht in hun leerproces Dit artikel bevat een video

praktijk

Studenten van het Dulon College in Ede krijgen een formatieve beoordeling in de vorm van een escaperoom. Lees wat de inzet van spelvormen en directe feedback tijdens formatief evalueren oplevert.

bijgewerkt op 18 juni 2025 mbo

Wat maken leerlingen online mee: vragen en gesprekstips

praktijk

Hoe praat je als leraar met leerlingen over het leven online? Deze praktische tips helpen je op weg om het gesprek te voeren en zorgen ervoor dat je leerlingen digitaal vaardiger maakt.

bijgewerkt op 2 juni 2025 po vo mbo

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.