Basisvaardigheden verbeteren? Deze school legt de lat hoog
actueel
Minister Wiersma maakt zich zorgen over de beheersing van basisvaardigheden als leerlingen het onderwijs verlaten. Hoe krijg je deze vaardigheden als school op orde? Een schoolbestuur en basisschool laten zien hoe zij dat organiseren.
Deze school zet leerteams in en verbetert zo de basisvaardigheden Dit artikel bevat een video
actueel
Minister Wiersma maakt zich zorgen over de beheersing van basisvaardigheden als leerlingen het onderwijs verlaten. Hoe krijg je deze vaardigheden als school op orde? Basisschool Drie Koningen in Utrecht deelt haar aanpak.
Kijk naar de leergroei van leerlingen en verbeter je onderwijs
onderzoek
Het vergelijken van je school met de landelijke cijfers van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs, geeft je een goed beeld van het niveau van je leerlingen en helpt je je onderwijs te verbeteren.
‘Dankzij mijn leerlingen ben ik milder geworden’
speciaal verhaal
In de serie Speciaal verhaal interviewen we leraren die in het speciaal onderwijs werken. In deze aflevering vertelt Cristel Eckhardt hoe haar leerlingen en zij van elkaar leren.
‘Ik zet kleine stapjes, maar elk stapje is er een’
speciaal verhaal
In de serie Speciaal verhaal interviewen we leraren die in het speciaal onderwijs werken. In deze aflevering vertelt Dominique de Backere-Ferket hoe het is om met kleuters met taal- en spraakproblemen te werken.
Wat er niet klopt aan de meervoudige-intelligentietheorie
praktijk
Veel leraren werken met de meervoudige-intelligentietheorie, ontwikkeld door onderwijspsycholoog Howard Gardner. Maar deze theorie is wetenschappelijk niet bewezen. Wat klopt er wel én niet aan?