Hoe de klasindeling de prestaties van leerlingen kan beïnvloeden

Een klasindeling kan de leerprestaties positief beïnvloeden. Daarbij gaat het niet alleen om het kiezen voor rijen of groepjes, maar ook om wie naast elkaar zit.

25 januari 2021 | onderzoek | po

Klasindeling beïnvloedt sociale dynamiek

Met een goede klasindeling kan een leraar de relaties tussen leerlingen verbeteren. En ervoor zorgen dat kinderen die minder goed in de groep liggen, letterlijk beter op hun plek komen te zitten.

bijgewerkt op 8 december 2020 | onderzoek | po

Werken aan groepsgevoel en gemotiveerde leerlingen in coronatijd

Hoe kun je zorgen voor een positief groepsgevoel en gemotiveerde leerlingen als de klas afwisselend online en op school is? Bekijk de tips van leraren uit het voortgezet onderwijs

bijgewerkt op 19 oktober 2020 | praktijk | vo | mbo

Hoe houd je digitaal orde?

Orde houden bij onderwijs op afstand betekent dat je op een andere manier een veilig leerklimaat moet creëren. Lees de tips van leraren.

7 juni 2020 | praktijk | po | vo

7 tips voor meer motivatie en een goed groepsgevoel bij hybride onderwijs

Hoe maak je een goede start nu de scholen (gedeeltelijk) opengaan? Lees de zeven tips in het artikel waarbij een positief groepsgevoel, welbevinden en motivatie centraal staan.

bijgewerkt op 16 oktober 2020 | praktijk | po | so

Kindermishandeling: hoe herken je het en wat moet je doen?

Als een leraar een vermoeden van kindermishandeling heeft, moet hij dat bespreken en samen met de school actie ondernemen. Bekijk de video en lees het artikel voor tips.

bijgewerkt op 20 november 2020 | praktijk | po | vo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen