Directe instructie leidt tot betere leerlingresultaten

Onderzoek toont aan dat directe instructie een effectieve manier is om kennis over te dragen en vaardigheden aan te leren. Lees meer over het directe instructie-model en onderzoek daarnaar.

25 september 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

IB’ers goed inzetten helpt bij vormgeven passend onderwijs

Intern begeleiders (IB’ers) komen te weinig toe aan hun eigenlijke taak: het begeleiden van leraren. Dit blijkt uit onderzoek. Wat is hieraan te doen?

4 september 2020 | onderzoek | po | vo | so

Hoe ga je om met vooroordelen en discriminatie in de klas?

Iedere leraar krijgt te maken met vooroordelen en discriminatie in de klas. Lees hoe je er op zo’n manier mee om kan gaan dat jij en je klas er sterker uitkomen.

23 augustus 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Discriminatie en racisme: samen bespreken en tegengaan

Hoe ga je met discriminatie en racisme om in de klas en hoe bespreek je het? Ga goed te werk en gebruik de verwijzingen in dit artikel.

17 augustus 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Een effectievere inzet van ict door de coronacrisis

Veel scholen hebben door de coronacrisis versneld een digitale transformatie door moeten voeren. Welke lessen zijn er te leren van deze periode?

bijgewerkt op 2 maart 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Hoe effectief is blended learning?

Blended learning, een mix van face-to-face en ict-ondersteund onderwijs, kan positief uitpakken voor de leerresultaten. Hoe zet je dit als leraar goed in?

13 juli 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen