Duurzaamheid verankeren in het mbo Dit artikel bevat een video
onderzoek
Scholen hebben vaak maar incidenteel aandacht voor duurzaamheid. Hoe veranker je duurzaamheid in de organisatie van het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?
Zo wordt praten over seksualiteit heel gewoon Dit artikel bevat een video
praktijk
In de klas praten over seksuele veiligheid klinkt misschien ingewikkeld, maar als je het vaker doet, wordt het steeds makkelijker. Door seksualiteit bespreekbaar te maken in de klas draag je bij aan de ontwikkeling van je leerlingen en kun je ze leren met respect naar zichzelf en de mensen om zich heen te kijken. Dit artikel geeft handvatten en tips om het onderwerp bespreekbaar te maken.
6 manieren om te groeien als leraar Dit artikel bevat een video
praktijk
Samen met je collega's reflecteren op je manier van lesgeven en je vaardigheden als leraar. Dat is belangrijk om je te ontwikkelen als professional. In dit artikel komen 5 manieren van peer review in de onderwijspraktijk aan bod.
Wat je als leraar moet weten over het brein
praktijk
Breinvriendelijk of hersenvriendelijk leren bestaat niet en is een onderwijsmythe. Maar kennis van de werking van de hersenen kan leraren wel inzicht geven in leerprocessen en daarmee in praktische toepassingen tijdens het lesgeven.
Hoe Finse leraren zelf het curriculum ontwikkelen Dit artikel bevat een video
praktijk
Finse leraren krijgen de professionele vrijheid om zelf het curriculum te ontwikkelen. Zo hebben ze invloed op zowel hun eigen werk als op de ontwikkeling van hun school.
Hoe zit het met sociale media thuis en in de klas?
praktijk
Hoe kun je sociale media op een goede manier inzetten in de les? En hoe gebruiken leerlingen zelf sociale media thuis en bij hun huiswerk?