praktijk
vo
mbo

De kracht van geboden

  • Embedcode

Huiswerk niet gemaakt, leraren uitschelden, de les verstoren, het is elke lesdag aan de orde. Om “lastige” pubers in het voortgezet onderwijs te motiveren tot gewenst gedrag bestaan veel methoden.

Op het Christelijk College Zeist (CCZ) is ervoor gekozen om te werken met positief geformuleerde regels. Het CCZ is een vmbo-school. Men gaat ervan uit dat je leerlingen helpt door te benoemen wat je wel van hen verwacht in plaats van dat je vertelt wat je niet van hen verwacht.

In deze video legt teamleider Barrie Hoogsteyns uit hoe dit in zijn werk gaat en we zien praktijkvoorbeelden van hoe leraren en leerlingen omgaan met de positief geformuleerde regels. Herberd Prinsen, trainer en coach voor HPC Trainingen en Advies, heeft ruime ervaring met pubers en legt uit waar pubergedrag vandaan komt en hoe je als leraar het beste kan omgaan met het gedrag van leerlingen.

Thema

Pedagogiek

Onderwerpen

Klassenmanagement


E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.