praktijk
po
vo

Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen

De vaardigheidsverschillen tussen kinderen zijn groot. Door systematisch te observeren en registeren met een leerlingvolgsysteem, kan een leerkracht de niveaus van de kinderen snel in beeld brengen. Het leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 tot en met 16 jaar te kunnen observeren en registreren.

  • Embedcode

Wim van Gelder vertelt over het belang van dit leerlingvolgsysteem en wat het kan opleveren. Stephan van Aalderen is vakleraar bewegingsonderwijs op basisschool ’t Koggeschip in Amsterdam. Hij vertelt over zijn ervaringen met het werken met het leerlingvolgsysteem Bewegen en spelen. Hij laat zien hoe hij de vaardigheidsniveaus van kinderen in kaart brengt en hoe hij leerlingen extra zorg biedt.

Thema

Didactiek

Onderwerpen

Toetsen & beoordelen



Ton de Ruijter | 11 mei 2011

Stephan en Wim, Goed filmpje met duidelijke, practische uitleg van nut en noodzaak leerlingvolgsysteem. Ook de informatie ten aanzien van de uitvoering en het tijdsaspect is duidelijk. Kortom geslaagd filmpje, Ton de Ruijter, ALO Amsterdam

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.