Loopbaanreflectiegesprekken

lerarenredactie | bijgewerkt op 29 augustus 2014

Bij Landstede, een instelling voor mbo-onderwijs, worden docenten door collega’s opgeleid in het voeren van
loopbaanreflectiegesprekken. Daarbij maken ze gebruik van het train-de-trainermodel. Naast de training van twee dagdelen komen docenten daarna nog bij elkaar voor intervisie. Er worden gesprekken met studenten opgenomen en besproken, iets waar de deelnemende docenten enthousiast over zijn. De loopbaanreflectiegesprekken helpen docenten om in de studieloopbaanbegeleiding verder te gaan dan alleen te vragen hoe het gaat. Ze krijgen de beschikking over een set vragen die je op elk moment aan de student kunt stellen. Op die manier kunnen docenten het beste uit de student naar boven halen, in plaats van het beste uit henzelf in de student te stoppen.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.