ADI-GIP model: een combinatie van een activerende instructie en het bevorderen van een zelfstandige werkhouding

lerarenredactie | bijgewerkt op 03 december 2015

De Gerhardschool is in het schooljaar 2013-2014 gestart met de invoering van het ADI-GIP model. Er is een model opgesteld waarbij het activerende instructiemodel is geïntegreerd met het GIP model. Het op maat gemaakte lesmodel is ontwikkeld voor en door het team.

Het ADI-GIP model is een combinatie van de activerende didactiek en de begeleiding in het zelfstandig werken. De betrokkenheid bij de instructielessen is toegenomen en de leerlingen kunnen beter zelfstandig werken en zijn eigenaar over hun eigen leerproces. Tijdens het ADI-GIP model wordt er o.a. gewerkt aan de volgende deelgebieden van de leerlijn ‘Leren Leren’:

  1. Taakaanpak
  2. Uitgestelde aandacht / hulp vragen
  3. Zelfstandig (door)werken
  4. Samenwerken
  5. Reflectie op werk

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.