Praktijk

Samen taal maken op Drostenburg (mytyl)

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 11 januari 2015

  • SO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/218004439/embedded/samen-taal-maken-op-drostenburg-mytyl" frameborder="0" allowscreen></iframe>

De leerlingen in de MG-leerstroom van Drostenburg hebben de leeftijd van 10 en 12 jaar. Deze leerlingen hebben een meervoudige beperking (lichamelijk en verstandelijk), met een zeer grote zorgbehoefte. De taal en communicatie wordt op een andere manier aangeboden. Er is taalachterstand, vooral bij het taalbegrip en de woordkennis, en deze taalachterstand wordt ondersteund door computers.

Deze leerlingen hebben baat bij een goede ondersteunende communicatie, zoals pictogrammen, gebarenondersteuning en concrete materialen of situaties.

Het taalaanbod wordt aangeboden via foto’s en het digibord. De ouders hebben toegang tot het ouderportaal en kunnen het lesaanbod van hun kind volgen. Hierdoor wordt de communicatie tussen ouders en kind verbeterd. De ouderbetrokkenheid wordt vergroot en het zelfbeeld van de leerling verhoogd.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd