Een academisch geschoolde collega? Benut die kans!

Veel academisch opgeleide leraren zouden – naast de uren die ze voor de klas staan – een aanvullende expertrol willen vervullen. Dat kan bijdragen aan het ontwikkelen van het onderwijs en de schoolorganisatie.

16 juni 2021 | onderzoek | po

Wanneer is een app veilig voor gebruik in de les?

Hoe weet je of een app veilig is voor gebruik in de klas? Met de Kennisnet appchecker weet je waar op moet letten.

bijgewerkt op 9 juni 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Zo sluit je het schooljaar goed af

Zeker in dit rommelige coronajaar is het heel belangrijk het schooljaar goed af te sluiten. Een ritueel kan meer diepgang geven, je leerlingen helpen bij de overgang en het gemeenschapsgevoel versterken.

9 juni 2021 | praktijk | po | vo

Van groep 8 naar de brugklas: tips voor een soepele overgang

Hoe bereid je groep 8 leerlingen die geen fysieke open dag hebben gehad voor op de brugklas? In Duiven werken een basisschool en een middelbare school nauw met elkaar samen om de overgang zo soepel mogelijk te maken.

3 juni 2021 | praktijk | po | vo

Hoofdpunten uit De Staat van het Onderwijs

We hebben de meest opvallende punten uit het jaarlijkse rapport ‘De Staat van het Onderwijs’ van de Inspectie van het Onderwijs voor je op een rij gezet.

28 mei 2021 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Wat scholen kunnen doen om startende leraren te behouden

Om startende leraren te behouden moeten scholen hen goed begeleiden, bijvoorbeeld met een intensief inwerktraject, meerjarige coaching of een starterscafé. Bekijk de video's met ervaringsverhalen van leraren.

bijgewerkt op 27 mei 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen