praktijk
po

Lesgeven met geleid heruitvinden

  • Embedcode

Bij geleid heruitvinden gaat het erom dat leerlingen rekenprocedures niet kant en klaar aangereikt krijgen, maar die procedures tot op zekere hoogte zelf ontwikkelen en daardoor beter begrijpen.

Deze video toont hoe een leraar tijdens een les over het berekenen van oppervlakten met de leerlingen aan de slag gaat volgens het principe van geleid heruitvinden. De leerlingen leren zelf ontdekken wat er nodig is om een oppervlakte te berekenen.

Thema

Curriculum

Onderwerpen

Rekenen & wiskunde



Anisa | 10 oktober 2011

It would be very nice if there is English subtitle available for these video series. I think that Guided reinvention can be applied in any countries. By giving the subtitles for the videos,it is possible for teachers or educators in the other countries to access it. Thank you


Sintclair White | 30 april 2011

Als ik zou zeggen dat het niet uitmaakt dat ze niet weten waarom ze keer moeten doen, zou dat dan erg zijn? Ik denk dat het formuleren van de functie van oppervlakte heel erg moeilijk is voor kinderen. Zelfs voor mij, en ik weet wat je met oppervlaktes kan, hoe ze werken, ik weet zelf wat ze zijn, is het moeilijk om een definitie in woorden te gevan van wat een oppervlakte is. Zou het niet werken om de kinderen een basis in geometrie te geven door ze vooral de formules uit te leggen en ze te laten toepassen en dat ze na herhaling vanzelf intiutief weten wat een oppervlakte is, zoals men ook eerder intuitief dan per definitie weet wat liefde is?

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.