Taalstimulering bij kleuters met tablets? Gewoon doen!

lerarenredactie | 27 maart 2017

Jonge kinderen leren door de wereld om hen heen te ervaren met al hun zintuigen. Ze voelen, proeven, kijken, voelen, doen! Ze leren van en met elkaar. ICT-middelen lijken soms haaks te staan op deze manier van leren. Hoe sluit ICT aan bij het leren van het jonge kind? En hoe zorg je er voor dat ICT een échte meerwaarde krijgt?

Tessa Hendriks deelt, samen met Lia van Haren van BCO Onderwijsadvies, haar ervaringen met ICT en haar visie op digitale leermiddelen. ‘Het gaat bij jonge kinderen altijd eerst om het ervaren van de wereld met je zintuigen, ICT komt daarna als verwerking. En het moet altijd een plek hebben in hun eigen belevingswereld. In mijn klas zie ik dat sommige apps dan echt iets extra’s kunnen bieden.’

Lees hier meer over hoe apps de taalontwikkeling van jonge kinderen stimuleren.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.