Praktijk

Taalstimulering bij kleuters met tablets? Gewoon doen!

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 27 maart 2017

  • PO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/218474065/embedded/jonge-kind-006" frameborder="0" allowscreen></iframe>

Jonge kinderen leren door de wereld om hen heen te ervaren met al hun zintuigen. Ze voelen, proeven, kijken, voelen, doen! Ze leren van en met elkaar. ICT-middelen lijken soms haaks te staan op deze manier van leren. Hoe sluit ICT aan bij het leren van het jonge kind? En hoe zorg je er voor dat ICT een échte meerwaarde krijgt?

Tessa Hendriks deelt, samen met Lia van Haren van BCO Onderwijsadvies, haar ervaringen met ICT en haar visie op digitale leermiddelen. ‘Het gaat bij jonge kinderen altijd eerst om het ervaren van de wereld met je zintuigen, ICT komt daarna als verwerking. En het moet altijd een plek hebben in hun eigen belevingswereld. In mijn klas zie ik dat sommige apps dan echt iets extra’s kunnen bieden.’

Lees hier meer over hoe apps de taalontwikkeling van jonge kinderen kunnen stimuleren.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)
Schrijver Prof. Harold Bekkering | 29-03-2017
Reactie Wauw, dit is een video waar ik warm van word. Het laat zien dat de rol van de leerkracht net zo belangrijk als altijd blijft, maar dat ICT een goed hulpmiddel kan zijn om kinderen actief, in dit geval met woorden, te laten leren. Mooie en leerzame video voor iedereen met koudwatervrees voor ICT!

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd