Hoe zit het met sociale media thuis en in de klas?

Hoe kun je sociale media op een goede manier inzetten in de les? En hoe gebruiken leerlingen zelf sociale media thuis en bij hun huiswerk?

bijgewerkt op 3 augustus 2017 | praktijk | po | vo | mbo | so

Duurzaamheid verankeren in het mbo met Het Groene Kompas

Scholen hebben vaak maar incidenteel aandacht voor duurzaamheid. Hoe veranker je duurzaamheid in de organisatie van het middelbaar beroepsonderwijs (mbo)?

bijgewerkt op 20 april 2019 | onderzoek | mbo

Hoe kunnen scholen de betrokkenheid van ouders thuis versterken?

De mate waarin ouders thuis betrokken zijn bij school is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind. Leraren schatten die ouderbetrokkenheid soms verkeerd in.

bijgewerkt op 20 april 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Aan de slag met digitale geletterdheid in de klas? Zo doe je dat

De voorbeeldcases in het ‘Handboek digitale geletterdheid’ laten zien hoe modules rond digitale geletterdheid kunnen aansluiten op bestaande vakken in het po en vo. Dit handboek helpt je een visie op digitale geletterdheid te formuleren en stappen te zetten in de praktijk.

bijgewerkt op 4 maart 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Differentiatie is ook effectief voor rekenonderwijs in het mbo

Differentiëren bij rekenen in het mbo is moeilijk. Het model van convergente differentiatie biedt leraren houvast en leidt tot betere prestaties. Lees meer.

bijgewerkt op 9 september 2020 | onderzoek | mbo

Hoe ga je als leraar om met een depressieve leerling?

Tijdens de tweede lockdown voerde De Kindertelefoon 16% meer gesprekken over depressie. Wat zijn de signalen van een depressieve leerling? En wat kun je als leraar doen?

bijgewerkt op 25 maart 2021 | praktijk | po | vo | mbo

Leraar24 is een samenwerking tussen