Formatieve toetsing met spelvormen zorgt voor groter leereffect

Leraren van Dulon College laten in deze video zien hoe zij formatief toetsen. Lees meer over de inzet van spelvormen en directe feedback tijdens formatieve toetsing.

13 maart 2019 | praktijk | vo | mbo

Hoe effectief is blended learning?

Blended learning, een mix van face-to-face en ict-ondersteund onderwijs, kan positief uitpakken voor de leerresultaten. Hoe zet je dit als leraar goed in?

13 juli 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Design Based Learning leert leerlingen in het vo creatief denken

Design Based Learning leert leerlingen denken als een ontwerper: creatieve en innovatieve oplossingen bedenken voor problemen. in het Fablab voeren ze met 3D-printer en lasersnijder hun ontwerpen uit en doen ze verschillende 21e-eeuwse vaardigheden op.

28 mei 2018 | praktijk | vo | mbo

Hoe ga je om met epilepsie in de klas?

In het onderwijs is veel onbekendheid over epilepsie. Lees welke impact epilepsie kan hebben op het leerproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen.

bijgewerkt op 13 januari 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Als je goed flipt, kan dit de prestaties van leerlingen verbeteren

Flipping the classroom is een veelbelovende didactische methode. Maar leidt het ook tot betere studieresultaten? Lees meer over onderzoek hiernaar.

2 april 2020 | onderzoek | vo | mbo

Afstandsonderwijs: van techniek naar didactiek

Welke didactiek is effectief bij het geven van onderwijs op afstand? Jasper Rijpma en Maarten Ombre vertellen in hun vlogserie over zeven didactische principes.

21 april 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen