Formatieve toetsing met spelvormen zorgt voor groter leereffect

Leraren van Dulon College laten in deze video zien hoe zij formatief toetsen. Lees meer over de inzet van spelvormen en directe feedback tijdens formatieve toetsing.

13 maart 2019 | praktijk | vo | mbo

Design Based Learning leert leerlingen in het vo creatief denken

Design Based Learning leert leerlingen denken als een ontwerper: creatieve en innovatieve oplossingen bedenken voor problemen. in het Fablab voeren ze met 3D-printer en lasersnijder hun ontwerpen uit en doen ze verschillende 21e-eeuwse vaardigheden op.

28 mei 2018 | praktijk | vo | mbo

Stimuleer creatief denken met een rijke leeromgeving

Creatief denken wordt het sterkst ontwikkeld bij leerlingen in een rijke leeromgeving, waarin ze zelf oplossingen bedenken.

4 juni 2019 | praktijk | po | vo

Onderpresteren door hoogbegaafden en wat je ertegen kunt doen

Verschillende onderzoeken tonen aan dat een aanzienlijk deel van hoogbegaafde leerlingen onder hun niveau presteert. Hoe komt dat? En wat kun je er als leraar aan doen?

20 januari 2021 | onderzoek | po | vo

Hoe effectief is blended learning?

Blended learning, een mix van face-to-face en ict-ondersteund onderwijs, kan positief uitpakken voor de leerresultaten. Hoe zet je dit als leraar goed in?

13 juli 2020 | onderzoek | po | vo | mbo | so

Hoe ga je om met epilepsie in de klas?

In het onderwijs is veel onbekendheid over epilepsie. Lees welke impact epilepsie kan hebben op het leerproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen.

bijgewerkt op 13 januari 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen