Directe instructie leidt tot betere leerlingresultaten
onderzoek
Onderzoek toont aan dat directe instructie een effectieve manier is om kennis over te dragen en vaardigheden aan te leren. Lees meer over het directe instructie-model en onderzoek daarnaar.
IB’ers goed inzetten helpt bij vormgeven passend onderwijs
onderzoek
Intern begeleiders (IB’ers) komen te weinig toe aan hun eigenlijke taak: het begeleiden van leraren. Dit blijkt uit onderzoek. Wat is hieraan te doen?
Vooroordelen en discriminatie in de klas? Deze leraar weet er alles van
praktijk
Iedere leraar krijgt te maken met vooroordelen en discriminatie in de klas. Een ervaringsdeskundige leraar vertelt hoe je er op zo’n manier mee om kan gaan dat jij en je klas er sterker uitkomen.
Een effectievere inzet van ict door de coronacrisis
praktijk
Veel scholen hebben door de coronacrisis versneld een digitale transformatie door moeten voeren. Welke lessen zijn er te leren van deze periode?
Zo werkt blended learning in de praktijk
onderzoek
Blended learning, een mix van face-to-face en ict-ondersteund onderwijs, kan positief uitpakken voor de leerresultaten. Hoe zet je dit als leraar goed in? Drie leraren vertellen hoe zij het aanpakken.
Kun je kennismaken met andere culturen zonder te reizen?
praktijk
Om kennis te maken met andere culturen hoef je misschien het klaslokaal niet uit. Dat vergroot kansengelijkheid én is duurzamer.