praktijk
so

Ipads in de onderbouw

  • Embedcode

Op de Mr.de Jonghschool, een cluster 4-school in Amsterdam, werd na een pilotfase besloten om in de onderbouw te gaan werken met ipads. De tablet:

  • helpt bij het bijbrengen van 21e eeuwse vaardigheden;
  • bevordert zelfstandig werken, samenwerken en daarmee ook het zelfvertrouwen van de leerling;
  • kan in remediĆ«rende of uitdagende wijze gebruikt worden. De ipad biedt zo extra aandacht voor eventuele extra leerbehoefte.

De school begon met de ipads in de onderbouw op initiatief van leerkracht Lieke Rigter. Het is de bedoeling dat in de toekomst het gebruik van ipads wordt uitgebreid naar de hogere groepen. Hierbij gaat dan ook mediawijsheid een belangrijke rol spelen.

Het uitgangspunt van de school is: een tablet moet het onderwijs ondersteunen; het is een middel, geen doel.



Lies | 30 november 2014

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik schrijf met een pen en niet met m'n vinger.


Sylvia Terpstra | 13 mei 2014

Een helder beeld van mogelijke inzet en gebruik van iPads in de onderbouw! Ik ben ook benieuwd naar het plan dat Lieke heeft geschreven. Wil ze dit delen met leerkrachten, zoals ik, die ook willen starten met iPad als middel en bij medialessen?

E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.