Hoe signaleer je hoogbegaafdheid?

Het herkennen van (hoog)begaafdheid bij je leerlingen is niet altijd makkelijk. Waar moet je allemaal op letten als leraar?

25 januari 2021 | onderzoek | po | vo

Hoe de klasindeling de prestaties van leerlingen kan beïnvloeden

Een klasindeling kan de leerprestaties positief beïnvloeden. Daarbij gaat het niet alleen om het kiezen voor rijen of groepjes, maar ook om wie naast elkaar zit.

25 januari 2021 | onderzoek | po

Onderpresteren door hoogbegaafden en wat je ertegen kunt doen

Verschillende onderzoeken tonen aan dat een aanzienlijk deel van hoogbegaafde leerlingen onder hun niveau presteert. Hoe komt dat? En wat kun je er als leraar aan doen?

20 januari 2021 | onderzoek | po | vo

Zo kun je je als leraar ontwikkelen in het tweetalig onderwijs

Steeds meer scholen bieden tweetalig onderwijs aan. Wat betekent dat voor jou als leraar, voor je professionele ontwikkeling en je vak?

20 januari 2021 | praktijk | vo

Tips uit de praktijk: les op afstand in het mbo

Corona heeft het onderwijs veranderd. Ook in het mbo. Hoe bied je het best mogelijke onderwijs, terwijl je 1,5 meter afstand houdt?

19 januari 2021 | praktijk | mbo

Nieuwe samenwerking: leraar.nl en leraar24.nl verder als één website

Leraar.nl en leraar24.nl gaan in 2021 samen verder als leraar24.nl. Het platform is een samenwerking tussen NRO, Kennisnet en OCW die allemaal een inhoudelijke bijdrage leveren vanuit hun eigen expertise.

5 januari 2021 | actueel | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen