5 artikelen gevonden

‘Mijn leerlingen hebben veel meegemaakt, dat zie je terug in hun gedrag’

speciaal verhaal

Bart Heeling begon als zij-instromer in het regulier onderwijs en maakte daarna de overstap naar een cluster 4-school. Hoewel hij de eerste dag het gevoel had dat hij voor de leeuwen werd gegooid, sloot hij de leerlingen al snel in zijn hart.

27 juni 2022 so

‘Ik heb geen vaste klas, maar zie alle leerlingen voorbijkomen’

speciaal verhaal

Bij toeval kwam Joeri Blomberg vijf jaar geleden in het speciaal onderwijs terecht. Met name door de kleine klassen voelt hij zich daar als een vis in het water.

5 oktober 2022 so

‘Ik durf me kwetsbaar op te stellen naar mijn leerlingen’

speciaal verhaal

Annelou Molendijk staat al bijna tien jaar met een stralende lach voor de klas. Haar enthousiasme is niet onopgemerkt gebleven: in 2022 was ze een van de laatste drie genomineerden voor Leraar van het Jaar voortgezet onderwijs. Ze vertelt wat haar drijft en hoe ze haar leerlingen vertrouwen geeft.

10 januari 2023 vo so

‘Ik heb me hier nog nooit onveilig gevoeld’

speciaal verhaal

Dina Aabbouz is leraar aan VSO De Burcht, een school voor zeer moeilijk opvoedbare leerlingen die zijn opgenomen in een jeugdgevangenis in Sassenheim. Ze vindt het werken met deze doelgroep helemaal niet lastig en wil vooral dat haar leerlingen weer vertrouwen krijgen in zichzelf en anderen.

16 februari 2023 so

‘Ik probeer de grenzen van mijn leerlingen steeds verder op te rekken’ Dit artikel bevat een video

speciaal verhaal

Na een carrière in de bioscoopwereld maakte Ardi Sanwikrama de overstap naar het speciaal onderwijs. Op vso-school De Atlas brengt hij de bioscoop in de klas en neemt hij zijn klas mee naar de bioscoop. Want als je leerlingen wilt klaarstomen voor de echte wereld, moet je ze daar wel in onderdompelen.

29 augustus 2023 so

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.