Van probleemgedrag naar gewenst gedrag van pubers

Om probleemgedrag van pubers om te zetten in gewenst gedrag kun je als leraar verschillende methoden inzetten.

bijgewerkt op 21 februari 2020 | praktijk | vo | mbo

Omgaan met traumatische ervaringen van leerlingen

Leerlingen kunnen last hebben van een trauma als ze iets ingrijpends hebben meegemaakt. Hier vind je voorbeelden van hoe leraren hier in de praktijk mee omgaan.

bijgewerkt op 6 januari 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Hoe bespreek je terrorisme en maatschappelijke onrust in de klas?

Terroristisch geweld in de wereld heeft ook impact op leerlingen. Lees hoe je terrorisme op een goede manier bespreekt met je leerlingen in de klas.

bijgewerkt op 22 oktober 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Stappenplan geeft grip op overprikkeling en agressie

 In 'Nooit Geleerd' wordt deze keer antwoord gegeven op de vraag: Hoe kan ik het beste reageren op agressieve leerlingen? Een agressietrainer, een Tai Chi-leraar en een jongen die ooit zelf agressieproblemen had komen aan het woord.

24 oktober 2013 | praktijk | vo | mbo

Pesten onder meisjes vraagt speciale aanpak

Pestgedrag onder meisjes valt niet altijd op en vergt een speciale aanpak en alertheid van de leraar.

bijgewerkt op 10 maart 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Provocatief coachen in het onderwijs

Provocatieve coaching bestaat uit drie ingrediënten: warmte, humor en uitdaging. Coach Jan Ruigrok laat zien hoe je provocatief coachen toepast in het onderwijs.

bijgewerkt op 7 februari 2017 | praktijk | vo | mbo

Leraar24 is een samenwerking tussen