Rubrics en video geven inzicht in beheersing van 21e-eeuwse vaardigheden Dit artikel bevat een video
onderzoek
Met Viewbrics ontwikkelen leerlingen 21e-eeuwse vaardigheden door niveaubeschrijvingen te combineren met videobeelden.
Kijken met kinderen: reflecteren met videobeelden Dit artikel bevat een video
praktijk
Kijken met kinderen leert leerlingen reflecteren met videobeelden. Leerlingen formuleren hun eigen leerdoel gekoppeld aan het doel van de groep en bespreken de resultaten
Hoe ga je om met epilepsie in de klas?
praktijk
In het onderwijs is veel onbekendheid over epilepsie. Lees welke impact epilepsie kan hebben op het leerproces en de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen.
Samen onderzoeken stimuleert ontwikkeling van kennis en taal Dit artikel bevat een video
praktijk
Door onderzoekend leren kunnen leerlingen gelijktijdig kennis verwerven en hun taalvaardigheid ontwikkelen. De leraar kan dit stimuleren door open gesprekken te voeren en vragen uit te lokken.
Formatieve toetsing met spelvormen zorgt voor groter leereffect Dit artikel bevat een video
praktijk
Leraren van Dulon College laten in deze video zien hoe zij formatief toetsen. Lees meer over de inzet van spelvormen en directe feedback tijdens formatieve toetsing.
Met spelend leren soepel naar groep 3 Dit artikel bevat een video
praktijk
De overgang van groep 2 naar groep 3 is vaak een grote stap. De overgang verloopt soepeler als er aandacht is voor spelend leren in groep 3.