praktijk
po

Uitdagend onderwijs aan pientere peuters en kleuters

Uit de praktijk blijkt dat sommige jonge leerlingen zich sneller ontwikkelen en nieuwsgieriger zijn dan andere leerlingen. Deze pientere peuters en kleuters hebben meer of andere uitdaging nodig. Op basisschool De Appelgaard zijn ze daarom begonnen met een peuter- en kleuter plusklas. Via onderzoekend en ontwerpend leren komen ze tegemoet aan de ontwikkelingsvoorsprong van deze leerlingen.

  • Embedcode

Alieke de Jong kreeg subsidie en begeleiding van het LerarenOntwikkelFonds om ‘De pientere peuter – en kleuterklas’ te kunnen vormgeven. Meer informatie over het LerarenOntwikkelFonds vind je in de publicatie Bevlogen leraren realiseren hun ideeën met het LerarenOntwikkelFonds. Ook vertelt Alieke wat het LOF voor haar heeft betekend en hoe zij haar idee tot realisatie heeft gebracht.

Thema

Didactiek

Onderwerpen

Differentiatie


E-mailadres wordt niet gepubliceerd. Hiermee kunnen wij reageren op je bericht.