De meerwaarde van tablets op een cluster 4-school
praktijk
so

De meerwaarde van tablets op een cluster 4-school

Tablets kunnen een mooie toevoeging zijn op het reguliere aanbod op een clusterschool. Leerlingen kunnen er zelfstandig mee aan de slag, maar leren er ook mee samenwerken en trainen hun digitale vaardigheden. Voor de leraar is de tablet bovendien een mooi hulpmiddel om mee te differentiëren.

  • Deze video kan worden embed

Op de Mr.de Jonghschool, een cluster 4-school in Amsterdam, werd na een pilotfase besloten om in de onderbouw te gaan werken met tablets. De tablet:

  • helpt bij het trainen van de digitale vaardigheden;
  • bevordert zelfstandig werken, samenwerken en daarmee ook het zelfvertrouwen van de leerling;
  • kan in remediërende of uitdagende wijze gebruikt worden. De tablet biedt zo extra aandacht voor eventuele extra leerbehoefte.

Uitbreiden naar hogere groepen

De school begon met de tablets in de onderbouw op initiatief van leerkracht Lieke Rigter. Het is de bedoeling dat in de toekomst het gebruik van tablets wordt uitgebreid naar de hogere groepen. Hierbij gaat dan ook mediawijsheid een belangrijke rol spelen. Het uitgangspunt van de school is: een tablet moet het onderwijs ondersteunen; het is een middel, geen doel.

Meer weten?

Blijf op de hoogte

Vandaag in je mailbox. Morgen toe te passen in de klas. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang praktische tips, actuele informatie en ideeën voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk.

Wat vind jij van Leraar24? Doe mee aan ons gebruikersonderzoek en win een boekenbon van 25 euro!Ja, ik doe mee
+