Ipads in de onderbouw

lerarenredactie | bijgewerkt op 13 april 2014

Op de Mr.de Jonghschool, een cluster 4-school in Amsterdam, werd na een pilotfase besloten om in de onderbouw te gaan werken met ipads. De tablet:

  • helpt bij het bijbrengen van 21e eeuwse vaardigheden;
  • bevordert zelfstandig werken, samenwerken en daarmee ook het zelfvertrouwen van de leerling;
  • kan in remediërende of uitdagende wijze gebruikt worden. De ipad biedt zo extra aandacht voor eventuele extra leerbehoefte.

De school begon met de ipads in de onderbouw op initiatief van leerkracht Lieke Rigter. Het is de bedoeling dat in de toekomst het gebruik van ipads wordt uitgebreid naar de hogere groepen. Hierbij gaat dan ook mediawijsheid een belangrijke rol spelen.

Het uitgangspunt van de school is: een tablet moet het onderwijs ondersteunen; het is een middel, geen doel.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.

Leraar24 helpt je graag met kennis over onderzoek en onderwijs in de praktijk.