Praktijk

Uitdagend onderwijs aan pientere peuters en kleuters

Redactie Leraar24 | Gepubliceerd op 16 maart 2017

  • PO
  • Embed video

    <iframe width="440" height="270" src="https://www.leraar24.nl/api/video/217970158/embedded/def1-gjvtv-pientere-peuter" frameborder="0" allowscreen></iframe>

Uit de praktijk blijkt dat sommige jonge kinderen zich sneller ontwikkelen en nieuwsgieriger zijn dan andere kinderen. Deze pientere peuters en kleuters behoeven meer of andere uitdaging. Op basisschool De Appelgaard zijn ze daarom begonnen met een peuter – en kleuter plusklas. Via onderzoekend en ontwerpend leren wordt er tegemoet gekomen aan de ontwikkelingsvoorsprong van deze kinderen.

Alieke de Jong heeft subsidie en begeleiding van het LerarenOntwikkelFonds gekregen om ‘De pientere peuter – en kleuterklas’ te kunnen vormgeven.
Meer informatie over het LerarenOntwikkelFonds vind je in de publicatie LerarenOntwikkelFonds: meld je aan! Ook vertelt Alike daar in een video wat het LOF voor haar heeft betekend en hoe zij haar idee tot realisatie heeft gebracht.

Nog vragen?

Leraar24, het LerarenOntwikkelFonds en de Kennisrotonde helpen je graag.

Stel je vraag!

Geef jouw waardering: (klik om te waarderen)

Schrijf zelf een reactie

Als je je e-mailadres invult kunnen wij reageren op je reactie. Het e-mailadres wordt niet op de site getoond.

Leraar24 staat het delen, aanpassen en gebruiken van de gepubliceerde content op deze website toe, tenzij anders aangegeven, onder de voorwaarden in de Disclaimer.

Gerelateerd