Hoe hou je contact als leraren bij onderwijs op afstand?

Niet alleen leerlingen hebben behoefte aan structuur en onderling contact bij afstandsonderwijs. Het geldt ook voor leraren.

bijgewerkt op 15 december 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Zij-instromers zorgen voor een andere kijk op het vak

Met hun ervaring van buiten het onderwijs hebben zij-instromers hebben zij-instromers toegevoegde waarde voor iedereen op school.

23 oktober 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Als leraar heb je meer invloed op beleid dan je denkt

Als leraar heb je soms het gevoel dat beleid je overkomt. Maar dat hoeft niet. Er zijn verschillende manieren om invloed uit te oefenen op onderwijsbeleid.

21 januari 2020 | beleid | po | vo | mbo | so

LeerKRACHT: leren van en met elkaar voor beter onderwijs

Onderwijs verbeteren? Stichting LeerKRACHT biedt praktische hulpmiddelen om samen met collega’s en leerlingen iedere dag het onderwijs te verbeteren. Gebruik deze praktische hulpmiddelen.

bijgewerkt op 17 september 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Professionele ruimte: de basis voor het uitoefenen van je vak

Professionele ruimte gaat over hoe leraren, samen met collega's in het team, kunnen werken aan persoonlijke en professionele ontwikkeling om het onderwijs te verbeteren. bijvoorbeeld door peer review te gebruiken

bijgewerkt op 11 juni 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Wat scholen kunnen doen om startende leraren te behouden

Om startende leraren te behouden moeten scholen hen goed begeleiden, bijvoorbeeld met een intensief inwerktraject, meerjarige coaching of een starterscafé. Bekijk de video's met ervaringsverhalen van leraren.

bijgewerkt op 27 mei 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking van