Hoe maak je van je school een veilige werkplek?
praktijk
Hoe ga je als leraar om met grensoverschrijdend gedrag? En welke rol speel je zelf in het creëren van een veilige werkomgeving? Ontdek hoe je samen met je collega's kunt zorgen voor een veilige schoolomgeving. Want het gedrag van het hele team is bepalend voor de schoolcultuur.
‘De ervaringen met learning analytics hebben mij kritischer gemaakt’
onderzoek
Hoe gebruik je data uit digitale oefenprogramma’s om te differentiëren in je les? Tips voor het inzetten van learning analytics.
Chatten in het Frans, bellen in het Engels
praktijk
Met elkaar chatten of (video)bellen in een vreemde taal neemt communicatie-angst bij leerlingen weg, waardoor leerlingen veel met de vreemde taal kunnen oefenen.
‘Luister naar de oplossingen die leerlingen aandragen’
mijn onderwijsmissie
Wat vindt hoogbegaafdheids- en autismespectrumstoorniscoach Berend Nobbe belangrijk in het onderwijs? Hij pleit voor meer maatwerk en meer uit de leerlingen zelf laten komen. In deze rubriek vragen we hem naar zijn persoonlijke missie.
‘Leerlingen kunnen zoveel meer als je ze de kans geeft’
mijn onderwijsmissie
Wat vindt startende leraar Noa van der Wurff belangrijk in het onderwijs? Volgens haar mag het onderwijs veel meer leerlinggestuurd zijn. In deze rubriek vragen we haar naar haar persoonlijke missie.
Meer werkplezier door focus op je sterke punten
onderzoek
Met de sterkepuntenbenadering van STRK MBO onderzoek je als leraar waar je energie van krijgt en welke werkzaamheden jou goed liggen. Deze focus op talent vergroot het werkplezier in het onderwijs en biedt mogelijkheden om te professionaliseren in je vak.