Zo werkt blended learning in de praktijk
onderzoek
Blended learning, een mix van face-to-face en ict-ondersteund onderwijs, kan positief uitpakken voor de leerresultaten. Hoe zet je dit als leraar goed in? Drie leraren vertellen hoe zij het aanpakken.
Online themaweek zorgt voor verbinding
praktijk
Een online themaweek organiseren biedt kansen. Zo kan een gastdocent een verhaal vertellen aan de hele school tegelijk en blijkt het soms heel nuttig dat leerlingen hun vragen anoniem kunnen stellen.
Ouderbetrokkenheid vergroten? Begin bij jezelf
onderzoek
Ouders die betrokken zijn bij het onderwijs van hun kinderen leveren een belangrijke bijdrage aan hun leerresultaten. Hoe vergroot je ouderbetrokkenheid en thuisbetrokkenheid? Investeer in wederzijds vertrouwen, geef informatie op maar en enthousiasmeer ouders.
6 vragen én antwoorden over het Nationaal Programma Onderwijs
actueel
Met het Nationaal Programma Onderwijs werd in 2021 8,5 miljard euro extra vrijgemaakt voor het onderwijs. Sindsdien zijn er ook veel vragen over het NP Onderwijs. Dit zijn de meestgestelde, mét antwoord.
Maak van buitenonderwijs een succeservaring Dit artikel bevat een video
praktijk
Emin Kececi geeft Engels op het mbo en neemt zijn studenten tijdens zijn lessen graag mee naar buiten. Ze leren daar niet alleen Engels, maar ook ondernemen. En ze ervaren dat ze zelf het verschil kunnen maken.
Goochelen met aandacht van leerlingen, hoe werkt dat? Dit artikel bevat een video
praktijk
Hoe houd je op speelse wijze de aandacht van leerlingen vast tijdens ordeverstoringen in de klas? Bas Jacobs, leraar Nederlands, goochelt met aandacht, tijd en verwachtingen.