Een academisch geschoolde collega? Benut die kans!

Veel academisch opgeleide leraren zouden – naast de uren die ze voor de klas staan – een aanvullende expertrol willen vervullen. Dat kan bijdragen aan het ontwikkelen van het onderwijs en de schoolorganisatie.

16 juni 2021 | onderzoek | po

12 tips voor het verlagen van werkdruk

Leraren delen hun ervaringen met werkdruk tijdens stakingsactie. Wat zijn de belangrijkste oorzaken en hoe gaan zij ermee om? Lees de 12 tips voor omgaan met werkdruk.

12 november 2019 | praktijk | po | vo | so

Professionele ruimte: de basis voor het uitoefenen van je vak

Professionele ruimte gaat over hoe leraren, samen met collega's in het team, kunnen werken aan persoonlijke en professionele ontwikkeling om het onderwijs te verbeteren. bijvoorbeeld door peer review te gebruiken

bijgewerkt op 25 februari 2020 | praktijk | po | vo | mbo | so

Bevlogen leraren realiseren hun ideeën met het LerarenOntwikkelFonds

Het LerarenOntwikkelFonds (LOF) ondersteunt en verbindt leraren in het realiseren van hun eigen initiatieven voor beter onderwijs.

bijgewerkt op 7 oktober 2015 | praktijk | po | vo | so

Wat scholen kunnen doen om startende leraren te behouden

Om startende leraren te behouden moeten scholen hen goed begeleiden, bijvoorbeeld met een intensief inwerktraject, meerjarige coaching of een starterscafé. Bekijk de video's met ervaringsverhalen van leraren.

bijgewerkt op 27 mei 2021 | praktijk | po | vo | mbo | so

5 manieren om te groeien als leraar met peer review

Met peer review reflecteer je samen met collega's op je eigen lessen. Wat is peer review nu precies en welke vormen zijn er?

bijgewerkt op 4 juli 2019 | praktijk | po | vo | mbo | so

Leraar24 is een samenwerking tussen